Lucram la noua versiune a site-ului, de aceea informatiile nu sunt actualizate. Intre timp poti citi articolele pe care le-am scris in ultimii 4 ani iar noi promitem sa
revenim cat mai curand cu o noua interfata si, evident, cu articole la zi. Lucram in paralel atat la relansarea site-ului, cat si la organizarea Galei Premiilor eCommerce.

 
UTILIZAREA CARDURILOR
Cardurile fac parte deja din viata de zi cu zi a romanilor, la ora actuala existand peste 9 milioane de carduri bancare.   ...detalii
RECOMANDAREA Link2eCommerce
CartePremium - librarie online si giftshop cu livrare 100% gratuita pentru clientii care aleg plata online   ...detalii
CONSULTANTA IN COMERTUL ELECTRONIC
Intra acum in comertul electronic! Nu este un “hei rup-ism” si nici un sfat optimist. Statisticile arata ca numarul mag   ...detalii
Sign-up
Beneficiile autentificarii si formularul de inscriere
 
Link2eCommerce Home E-Commerce Online Advertising & PR Legislatie Internet Off Topic Evenimente
Pagina de evenimente
Despre noi Contact
October 2017
 LMMJ VSD 
       1 
 2345678 
 9101112131415 
 16171819202122 
 23242526272829 
 3031
 

Primele premii in comertul electronic romanesc

2006-06-08

Acesta nu este un comunicat de presa. Evit (si imi displac) comunicatele laudaroase care ascund fapte, chipurile “omise” de autori. Ceea ce veti citi in continuare reprezinta un review obiectiv (sau, cel putin, eu asa il vreau) asupra Galei Premiilor E-Commerce, prima de acest fel in industrie. Organizatorul evenimentului: noi, adica publicatiile Link.

Timp de 2-3 saptamani inaintea datei de 8 iunie (seara in care a avut loc Gala), site-urile Wall-Street, 9AM, ComunicateDePresa, Rompres, Underclick, ARBOmedia dar si postul de televiziune MoneyChannel sau postul de radio CityFM au dezbatut un subiect comun: Gala Premiilor E-Commerce. Era o premiera in industrie; era prima oara cand cineva (aka Link) s-a gandit ca e momentul sa premieze performantele in comertul electronic romanesc.

Au existat tot felul de opinii de tipul: “las’ ca stim noi cum se jurizeaza cel mai bun site de comert electronic” sau “las’ ca stim noi ca dati premii alora de v-au sponsorizat”. Ei bine, nu a fost asa (si sper ca toti participantii au perceput acest lucru). Am dat premii bazate pe cifre (cifre furnizate de autoritatile din domeniu, respectiv RomCard), am dat premii bazate pe votul juriului si premii pentru cei care au avut o contributie signifianta in comertul electronic. Singura categorie de premii la care am putea fi “judecati” este cea a Premiilor proprietare Link2eCommerce. Dar daca va ganditi bine, veti vedea ca si acestea au fost acordate pe merit. Am punctat initiativele pozitive si le-am incurajat considerand ca premiile acordate vor reprezenta un stimulent pentru posesorii lor.

Sa incep cu inceputul. Asa cum spuneam, cu 2-3 saptamani inainte de ziua Galei a inceput sa vuiasca internetul despre acest eveniment. Am pornit inscrierile pentru “Cel mai bun site de comert electronic”. Premiu extrem de discutat. Ionut Paraschiv (Director de Programme la CityFM) m-a invitat in emisiunea “Orasul Virtual” sa vorbesc despre Gala. Bineinteles ca mi-au fost puse intrebari legate de criteriile de jurizare si de componenta juriului. Nu am raspuns la nici una, fapt care a pus jar pe foc. Criteriile nu le-am facut publice decat la modul general (au fost post-ate pe site categoriile principale ce urmau a fi punctate). Restul de elemente au fost invaluite in mister pentru a nu da posibilitatea site-urilor de a-si imbunatati pe parcurs anumite module in functie de ceea ce urma sa fie punctat.

Am crezut ca cel mai bine este ca un site sa fie analizat asa cum este el de obicei, nu “tunat” pentru 2 saptamani. Nu era normal sa punctam servicii foarte bune dar care durau doar 2 saptamani, pentru ca ulterior site-ul sa revina la conditia initiala. Membrii juriului nu au fost prezentati decat la Gala. Am luat aceasta decizie pentru ca industria e mica. Nu am vrut influente de nici un fel asupra juratilor. Insisi juratii (in marea lor majoritate) nu se cunosteau. Nu am vrut punctaje asemanatoare pe site-uri fiindca s-au vorbit intre ei. Am vrut notele lor. Obiective si curate. Si chiar au fost. M-a surprins in mod pozitiv faptul ca un site a fost punctat aproape asemanator de fiecare jurat in parte. Nu au existat discrepante majore, ceea ce inseamna ca votul s-a facut corect.

Timp de o saptamana site-urile care oferau servicii sau produse si acceptau plata online, au avut posibilitatea sa se inscrie in concurs. 35 de site-uri inscrise la finalul acestei perioade. Au fost voci care au spus: putine… Eu cred cu tarie ca nu au fost putine daca luam in calcul faptul ca din 400 de magazine virtuale existente, maxim 100 au un cuvant de spus. Maxim 100 fac business, maxim 100 au profit. Restul e umplutura (chiar daca sunt rautacios, dar asta e adevarul). Din 100 care fac business, peste o treime s-au inscris in concurs. Nu cred, deci, ca au fost putine.

Am avut inscrise in concurs site-uri cu diferite profile: magazine care vindeau IT si electronice, magazine care vindeau flori, site-uri care ofereau servicii online (exemplu Neogen), magazine care ofereau cadouri sau produse “fun”, chiar si magazine care comercializeaza chilotei comestibili. Nu am impus nici o restrictie si nu ne poate condamna nimeni ca am inscris in concurs site-uri care vand chilotei. Cata vreme platile online sunt procesate de o banca sau de un procesator de plati iar site-ul respectiv este acceptat de RomCard, de Visa si de MasterCard, nu cred ca am incalcat nici un principiu de etica sau altceva (spun asta, fiindca au existat opinii cum ca promovam pornografia). Sa ma ierte D-zeu, dar de la chiloti comestibili la pornografie e cale lunga… Si sincer, prea exageram cu chestia asta. Prea vrem sa parem inocenta intruchipata. Daca exista printre voi vreun internaut (si ma refer la cei in adevaratul sens al cuvantului – adica utilizator frecvent de Internet) care nu a intrat niciodata pe un site Adult (chit ca a fost din curiozitate), eu unul ma las de meserie. Aruncati voi primii cu piatra.

S-au terminat inscrierile. Din acest moment, a intrat in joc juriul. 12 oameni mai exact. Initial au fost 15, dar 3 au renuntat dupa ce au vazut criteriile de departajare si formularul de jurizare. Credeti-ma, a fost criminal. In saptamana in care se inscriau site-uri, echipa Link gandea criteriile de jurizare. Cautari peste cautari pe Internet de la evenimente de profil din afara, adaptari, puse toate cap la cap si, mai ales, gandirea criteriilor pentru piata romaneasca si in asa fel incat sa dam tuturor sanse egale. Acesta a fost principalul nostru scop: sa nu existe criterii majore care sa conduca la inegalitatea sanselor.

Spre deosebire de altii, noi nu am impus taxa de inscriere. Stim ca pentru un site aflat la inceput de drum si 50 de dolari cheltuiti inseamna mult. Motiv pentru care am dat acces liber. Singura conditie impusa a fost acceptarea platilor online. Iar asta a fost fixul meu. Personal, nu cred ca se face comert electronic adevarat fara plata online (injurati-ma cei care nu aveti module de plati online :P).

De pe data de 1 iunie pana pe 7 iunie, juriul a avut timp sa analizeze site-urile inscrise in concurs. Au avut peste 100 de elemente de care sa tina cont si, mai presus de toate, au trebuit sa incerce comandarea de produse online in asa fel incat sa observe si sa puncteze reactia si promptitudinea site-ului analizat. Odata cu transmiterea formularelor de jurizare via e-mail, am contactat telefonic toti juratii avertizandu-i ca votingul va fi extrem de dificil si necesita timp. Unii din ei nu ne-au crezut. Am primit raspunsuri de genul “Andrei, ne descurcam.. stai linistit” la care am raspuns “ok… sa nu ziceti ca nu v-am spus.” Cum ma asteptam, la scurt timp a inceput sa-mi sune telefonul din 2 in 2 minute: “Criteriile de departajare sunt infernale! Cine le-a facut? Ce v-a venit? Astea pot fi folosite pentru auditul site-urilor… iar audit-ul costa 2-3000 de euro…”. Agentiile de web design m-au anuntat ca le vor folosi in analizarea site-urilor pe care le construiesc inainte de a le “preda” clientilor. Ceea ce, sincer, m-a bucurat. Aveam niste criterii puternice si nu subiective sau piece of cake cum credeau unii.

Cu toate insistentele mele de a primi formularele de jurizare completate cu o zi inainte de Gala, evident ca am prelungit perioada pana in ziua evenimentului, cu cateva ore inainte de decernarea premiilor. In tot acest timp colegii mei dadeau telefoane site-urilor inscrise in concurs pentru confirmarea participarii la Gala si toti intrebau “am castigat? Cine e pe primul loc?” Nimeni nu ne credea ca nu stim. Pe masura ce primeam formularele de jurizare si noi eram la fel de curiosi, facand rezultate preliminare si pariind pe unul sau pe altul.

Fapt “behind the scene”: la un moment dat FunGift se afla pe primul loc si toti se mirau cum de nu castiga E-Magul. Au fost rasturnari de situatie exceptionale pe care numai daca ati fi fost langa noi, le-ati fi trait la fel de intens. Intr-un final, s-a facut lumina - E-Mag a castigat cu 771 de puncte fata de FunGift cu 747 de puncte. A fost un castig la mustata, dar in opinia mea corect. Extrem de corect. E-Mag merita sa castige. Si FunGift merita. Si FloriDeLux. Toate cele 3 site-uri au elemente proprii si povesti proprii care ar trebui punctate. Dar juriul a decis in favoarea E-Mag.

Seara Galei (sau D-Day) :)

Participantii si invitatii au fost rugati sa soseasca la Camera de Comert (locul unde am organizat evenimentul) la ora 19.00. Gandurile noastre erau sa ii strangem pe toti pana la 19.30 cand am fi vrut sa incepem evenimentul. Timp de o jumatate de ora le ofeream posibilitatea sa isi aleaga un loc, sa bea un suc/o cafea/o sampanie etc. La ora 7 fara 10 a sosit primul invitat.

Recunosc ca eram putin stresat avand in vedere ca mai erau 10 minute iar sala era goala, cu doar un singur invitat. Dar de la 7 la 7 si 10, sala se umpluse. Full. Erau perosane care stateau in picioare. Repede extra scaune. Aveam 120 de locuri la mese si 15-20 de scaune extra. Asadar participare de aprox. 140 de persoane. De fapt, toata industria: Visa, MasterCard, banci, RomCard, procesator de plati (nu am gresit spunand procesator – singurul din sala a fost DotCommerce, Gecad ePayment refuzand sa participe sau sa fie nominalizat), agentii de publicitate online, agentii de web-design, site-uri de comert electronic.

Gala a inceput, insa, aproape de ora 20.00. Nu din vina mea, ci a Camerei de Comert. Nu aveam sunet in boxe, nu puteam sa rulam clipuri video (interviuri filmate de noi inainte de Gala). Cu inima cat un purice ma chinuiam sa fac lucrurile sa mearga. Pana cand, intr-un final mi s-a spus: “dom’le… e imposibil! Nu putem sa rulam interviurile!”

Nu stiu daca ati trait vreodata senzatia de “razboi”. Adica atunci cand totul depinde de decizia ta. Toata lumea se uita la tine, toti tac, tu privesti in sala, te uiti la ceas, te intorci spre colegi, taci si, intre timp, procesezi. “Ce sa fac? Sa pornesc Gala asa cum e? Sau sa mai astept 2-3 minute sa incercam sa rezolvam problema? S-o intampla vreo minune?”. E super dificil, pe bune. Mai ales cand stii cat ai muncit sa obtii acele interviuri, cat ai platit pentru ele si cat ti-ai dorit ca ele sa fie sarmul evenimentului. Si ar fi fost. Era totul conceput gen Oscar… nominalizati… interviuri, camere de filmat pe nominalizati etc… Totul facut praf in cateva minute. Iar timpul… timpul se scurgea implacabil si de 100 de ori mai repede decat de obicei (evident, in mintea mea). Pana cand am dat “strigatul de lupta”. Ok, pornim asa. Fara interviuri filmate. Doar sunet. Si tot angrenajul s-a pus in miscare. Colegii de la laptop erau pregatiti cu power-pointul, ceilalti inmanau premiile iar fratele meu (de altfel, presedintele Link – ca sa elimin orice confuzie legata de coincidenta de nume) se uita agitat la mine incercand sa ne intelegem din priviri. Si ne-am inteles (noroc ca suntem frati). :)

Am pornit spre pupitru fara sa ma gandesc ca, de fapt, nu am nici un speech pregatit. Dar ABSOLUT nimic! Tot ceea ce reusisem sa fac era power pointul pe care il terminasem la 3 dupa amiaza. No speech. Doar eu in fata industriei si tot ceea ce stiam despre comertul electronic (noroc ca stiu destule fiindca Link2eCommerce a devenit pasiunea mea). Sunt convins ca cine ma cunoaste a sesizat faptul ca eram emotionat si enervat de faptul ca Gala nu mergea cum vroiam eu. Tehnologia a fost complet impotriva mea. Dar am trecut peste.

Au inceput premiile. Am pornit cu bancile (3 mari si late care ofera Issuing si Acquiring). Am punctat volumul, cardurile inrolate, cardurile activate in 3D Secure, cel mai bun emitent fara acceptare (aici au intrat Alpha Bank si Romexterra), cea mai mare valoare medie a tranzactiilor pe card, cei mai multi comercianti inrolati de o banca. Au urmat procesatorii de plati (doar 2 mari procesatori in Romania: DotCommerce si Gecad ePayment). Nu am acordat nici un premiu fiindca Gecad a refuzat sa ne ofere cifrele de procesare din 2005 considerand ca sunt confidentiale. Neavand termen de comparatie, am hotarat sa nu acordam nici un premiu. Cu promisiunea, insa, ca anul viitor vom acorda acest premiu indiferent de decizia unuia din procesatori. Asta pentru ca nu cred ca e corect sa boicotam o categorie de premii doar din cauza unui procesator.

Asadar, pe criterii obiective au fost punctate:

1. Raiffeisen Bank: Cei mai multi comercianti inrolati la sfaristul anului 2005 (respectiv 49 de comercianti romani)

2. BCR: Cele mai multe carduri inrolate de catre o banca in 3D Secure (respectiv 800.000 de carduri)

3. Raiffeisen Bank: Cele mai multe carduri activate in 3D Secure (respectiv 1200 de carduri)

4. Banca Tiriac: Cea mai mare valoare medie a tranzactiilor prin card in e-commerce (186 USD)

 

5. Alpha Bank: Cele mai multe carduri inrolate in 3D Secure – Emitere fara Acceptare (respectiv 35.000 de carduri)

 

6. BCR: Cele mai multe tranzactii si cel mai mare volum procesat de o banca (respectiv 124.115 tranzactii in valoare de 22.780.000 USD). A fost premiul pentru banca anului in E-Commerce

7. Cel mai bun procesator de plati privat in functie de volumul procesat – premiul nu s-a acordat

Au urmat Premiile Link2eCommerce pe care le explic si comentez in cateva randuri:

1. Zsolt Nagy (MCTI) a luat premiul pentru cel mai bun proiect initiat de minister in privinta industriei online: Ghiseul Virtual de Plati. Am dorit neaparat sa punctam si sa rasplatim acest proiect chiar daca el nu functioneaza inca. Noi am premiat initiativa si am incercat ca prin acest premiu sa stimulam MCTI-ul sa puna pe picioare proiectul. Vroiam sa ii “obligam” oarecum. Au venit, au luat premiul, au tinut speech in fata industriei.Ne doream (si inca ne dorim) sa nu uite momentul in care au obtinut un premiu pentru o initiativa remarcabila pe care TREBUIE sa o puna pe picioare. De aceea, Ghiseul a fost premiat. Si sincer, ma bucur nespus de mult pentru acordarea acestui premiu. In sfarsit, dupa atatia ani, MCTI-ul nu mai e o leguma si incearca sa miste lucrurile. Tare m-as bucura sa nu se schimbe structura MCTI si sa mearga pe acelasi drum.

 

2. Visa si MasterCard au primit premiu pentru promovarea standardului de securitate 3D Secure. Este, cu adevarat, cel mai bun standard la ora actuala fiind concentrat pe protejarea card holder-ului si a comerciantului.

 

3. RomCard a primit premiu pentru implementarea platformei 3D Secure in Romania. Sinceri fiind, fara acest lucru in clipa de fata nu vorbeam de comert electronic.

 

4. BRD-GSG, cea de a patra banca intrata in sistem, a primit premiul pentru cea mai buna promovare in comertul electronic. Chiar daca ofera servicii de comert electronic de la inceputul lui 2006, BRD se misca cel mai bine. Este cea mai activa banca in privinta promovarii comertului electronic, este singura banca ce are un buget de marketing pentru activitatea de e-commerce. Bravo lor si (fara sa ma ascund) rusine celorlate banci! Apropo de acest lucru, bancile ar trebui sa ia in calcul si noutatea adusa de Visa in cadrul Galei. Din momentul aderarii la UE, toate bancile vor fi obligate sa furnizeze solutii de e-commerce. Iar atunci vor avea castig de cauza cei care isi fac un brand in acest moment. So, think twice. :P

 

5. No-Cash.ro (firma Zero Cash) a primit premiul pentru cea mai buna promovare a industriei cardurilor. In ceea ce priveste acest segment, nu cred ca e banca ce n-a auzit de Sergiu Cone / No-Cash. E singurul om care se chinuie cu hatisul birocratic al bancilor in incercarea de a promova industria cardurilor (btw Sergiu, te urmam fiindca si noi ne izbim de aceeasi reticenta ca tine). E singurul care promoveaza in mod corect si constant cardurile. A meritat acest premiu. Felicitari!

 

6. Legi-Internet.ro. Singurul site (portal) din Romania focusat pe legile Internetului. Era imposibil sa nu il premiem (cu toate insistentele lui Bogdan Manolea sa nu o facem). Cata vreme site-urile de comert electronic si toti cei care au un business online, gasesc in Legi-internet.ro un instrument extrem de util in ceea ce priveste partea de Legal, si noi am considerat ca trebuie sa rasplatim eforturile detinatorului site-ului. Felicitari Bogdan si sa fii la fel de acid in jurizare in ceea ce priveste spam-ul!

 

7. Computer Bild – o revista nou lansata dedicata IT&C care a publicat o analiza (test) extraordinar de pertinenta pe magazinele virtuale. Au fost analizate o multitudine de criterii si s-a constituit un top al site-urilor de comert electronic. Foarte rar am gasit in presa o analiza asa detaliata. Cu parare de rau spun ca jurnalistii nostri (care scriu despre comertul electronic) habar nu au cu ce se mananca. Si credeti-ma ca am citit articole in publicatii si reviste consacrate in care am gasit numai gogomanii. Pacat.

 

Si… ultimul premiu… poate cel mai important: “cel mai bun site de comert electronic”. Inainte de a anunta castigatorul, am prezentat membrii juriului in asa fel incat nimeni sa nu aiba vreun dubiu asupra existentei acestuia. Dupa care, timp de 5 minute, am citit cele peste 100 de elemente de care s-a tinut cont in jurizare. Moment in care celor care erau sceptici din sala, le-a picat fatza. Se citea mirarea pe chipul lor. Nici unul din ei nu se astepta la o analiza atat de obiectiva si de curata. Nimeni nu credea ca Link va promova realitatea asa cum este ea. Nimeni nu mai crede in corectitudine, dar noi am demonstrat contrariul. Mai mult de 100 de elemnte analizate au decis cine e castigatorul. Si el a fost eMag. Iar cel mai mult ma bucura ca inclusiv perdantii au recunoscut corectitudinea si obiectivitatea jurizarii (vezi FunGift).

 

Chiar daca am avut probleme tehnice, am facut un pas important. Am aratat industriei ca nu dam premii de dragul de a le da, ca nu urmarim sa ne promovam prin astfel de evenimente, ca punctam corect si obiectiv. Industria de comert electronic a avut joi - 8 iunie - un prim punct de reper. Pe care il vom continua an de an si la care promitem sa depunctam tot ceea ce e ilegal sau contrar legilor pietei si sa ii rasplatim pe toti cei care se lupta sa castige cote de piata in mod corect. Iar cei care refuza sa fie nominalizati sau luati in calcul, inseamna ca nu merita sa fie playeri in industrie.

Gala s-a incheiat cu sampanie, Martini, vin, prajituri si.. pentru fumatori.. cu tigari si discutii. Eu, unul, cred in ea. Cred ca am reusit sa facem un pas important pe care nimeni nu l-a facut. Nici o alta publicatie sau organizator de evenimente nu s-a incumetat sa promoveze comertul electronic. Noi am facut-o. Si stiam ca e greu. Daca am gresit cu ceva, ne pare rau. Dar ca organizatori stim ceea ce am urmarit. Si prin diverse mijloace am atins. Fara interviuri filmate, cu probleme tehnice si cu intarziere. Cei care au avut ochi sa vada eforturile noastre, le-au vazut. Si cred ca toti le-au apreciat.

Asta este punctul meu de vedere asupra Galei Premiilor E-Commerce. Personal, sunt mai mult decat multumit. Am rasplatit performantele si promovarea in e-commerce si am facut-o pe bune. Sper ca am dat de gandit multora si ca am ascutit competitia. Vreau sa vad site-uri care se bat pentru premiul de anul viitor. Credeti-ma, nu va fi usor de obtinut, cum nu a fost nici anul acesta.

De luni vor porni pe site-urile partenere articole despre Gala (mult mai mici decat cel de fatza). Adica acele comunicate de presa de care vorbeam la inceput… dar nu laudaroase :P Cei care ati citit acest review, ati aflat trairile noastre.. ale celor din spatele Galei. Cei care vor citi comunicatele de presa, vor lua la cunostinta sintetic despre o alta Gala…

Al vostru,

Andrei Radu

 

UPDATE

Componenta Juriului (in ordine alfabetica):

Criteriile de departajare in alegerea celui mai bun site de comert electronic

1. DESIGN – Total 20 puncte
a. Grafica site-ului (cromatica, eleganta conceptului de design, font styles, realizare artistica, sinergia elementelor vizuale) – max. 5 puncte
b. User Friendliness (usurinta de utilizare a site-ului, existenta instrumentelor de ajutor pentru utilizatori, claritate si simplicitate, functionalitatea interfetei site-ului) – 5 puncte
c. Estetica si Frumusete (armonia culorilor, profesionalismul realizarii grafice a site-ului/vizual, integrare artistica) - 5 puncte
d. Aliniament & Layout (Layout-ul general si utilizarea optima a spatiului, impartirea optima pe categorii de produse/servicii, claritatea layout-ului in asa fel incat mesajul transmis de site sa poata fi usor urmarit) – 5 puncte

2. FUNCTIONALITATE – Total 20 puncte
a. Accesibilitate (Browser Compatibility, minim si maxim de rezolutii admise, alternanta HTML/plain text, complexitatea paginilor in asa fel incat sa nu rezulte timpi mari de incarcare, optimizare pentru diferite tipuri de conexiuni din punct de vedere al vitezei conexiunii) – 5 puncte
b. Calitatea HTML (cod HTML curat, fara greseli de programare; depunctarea dependentei de alte programe pentru incarcarea corecta a imaginilor sau a altor elemente din site – de exemplu, necesitatea downloadarii programelor de tip Java pentru vizualizarea corecta a imaginilor; punctarea existentei titlurilor de pagina si a sectiunilor site-ului, a descrierilor complete, a cuvintelor cheie) – 5 puncte
c. Navigare in site (functionalitatea si usurinta navigarii in site; usurinta gasirii unui anumit produs sau serviciu, usurinta accesarii modulului de plata online, usurinta gasirii detaliilor despre produsul sau serviciul cautat, prezenta si functionarea corecta a motorului de cautare in site) – 5 puncte
d. Legalitate (continut legal si activitati legale ale site-ului – vor fi depunctate site-urile care fac SPAM; existenta clara a termenilor si conditiilor legale, folosirea unui continut legal fara incalcarea drepturilor de proprietate intelectuala) – 5 puncte

3. CONTINUT – Total 20 puncte
a. Scop (exprimarea clara a misiunii si a telurilor site-ului, a tipului de activitate derulata) – 5 puncte
b. Interactivitatea cu utilizatorii (prezenta clara a datelor de contact, e-mail-uri, newslettere, forum, chat, instant feedback) – 5 puncte
c. Produse si servicii (aranjarea optima a produselor si serviciilor oferite, delimitarea lor pe categorii, descrieri complete ale produselor, rating pe produse din partea utilizatorilor, corelarea reala cu stocurile, afisarea preturilor reale si a modalitatilor de plata) – 5 puncte
d. Informatii pentru utilizatori (existenta modulelor de tipul FAQ – Frequently Asked Questions, informatii despre cum se cumpara, cum se plateste, cum se livreaza bunurile si serviciile, perioada de livrare, garantii etc.) – 5 puncte

4. ORIGINALITATE si VIZIBILITATE – Total 20 puncte
a. Creativitate  - 5 puncte
b. Inovatie (inovatie in oferte, in continut; campanii cu scopul dezvoltarii site-ului si atragerii de clienti; aplicarea unor metode proprii de dezvoltare, gandire in viitor) – 5 puncte
c. Originalitate/Unicitate/Distingere intre alte site-uri de profil – 5 puncte
d. Vizibilitate (optimizare pentru motoarele de cautare, cresterea vizibilitatii intre site-urile de profil, reputatia site-ului in industrie) – 5 puncte

5. PROFESIONALISM/CUSTOMER EXPERIENCE – Total 20 puncte
a. Uzabilitate (Usurinta completarii formularului de inregistrare pentru plata online, lipsa erorilor in procesul de autentificare, cat mai putine click-uri pana la finalizarea platii online si a comenzii) – 5 puncte
b. Modalitatea de livrare a produsului/serviciului (in cazul magazinelor virtuale: timpul necesar livrarii, punctarea livrarii la domiciliu, punctarea livrarii fara costuri suplimentare ; in cazul site-urilor care ofera servicii: timpul in care serviciul se activeaza de la efectuarea platii; timpul de raspuns din partea site-ului in cazul informatiilor platite, rezervarilor etc.) – 5 puncte
c. Timpul de contact de la plasarea comenzii (punctarea celor mai buni timpi de raspuns din partea site-ului, customer care) – 5 puncte
d. Profesionalismul site-ului – 5 puncte

 

PUNCTAJE TOTALE FINALE (in ordinea alfabetica a site-urilor)

 

Nota: Coloana cu cele mai mici punctaje sau chiar cu valori negative (Jurat 6) reprezinta doar partea de Legalitate a site-urilor, celelalte criterii nefiind punctate de catre respectivul Jurat pentru nici un site.

 

COMENTARII DESPRE GALA PREMIILOR E-COMMERCE

MCTI: http://www.mcti.ro/3057.html

ALPHA BANK: http://alphabank.ro/ro/media/index.htm

FUNGIFT: http://www.fungift.ro/blog/2006/06/09/seara-unei-victorii-asteptate/#comments

DOTCOMMERCE: http://blog.dotcommerce.ro/2006/06/10/gala-premiilor-e-commerce-2006/#comments

 

Acoperirea mediatica in Internet:

http://www.creative-design.ro/noutati-detalii.php?id=13

http://www.ziare.com/?ziare=details&a_id=19260

http://www.bloombiz.ro/Gala_premiilor_e_commerce_--a62635.html

http://www.phg.ro/stiri/Actualitate/Au_inceput_inscrierile_pentru_Gala_Premiilor_eCommerce-s49737.html

http://www.arbomedia.ro/onlineflash/?newsletter=220&item=378

http://www.comunic.ro/stiri.php/Premiantii_e-commerce-ului_romanesc/1/10905/

http://www.comunic.ro/stiri.php/Zsolt_Nagy_premiat_la_Gala_E-Commerce/1/11005/

http://www.no-cash.ro/stireazilei/mai6.html

http://www.dotcommerce.ro/dotassure/Gala_Premiilor_E-Commerce,_tot_mai_aproape

http://www.blanca.ro/index.php?page=stiri.25.567

http://www.9am.ro/revistapresei/Business/35120/gala-premiilor-e-commerce-se-apropie

http://www.atitudinea.ro/articole/Internet/Au+inceput+inscrierile+pentru+Gala+Premiilor+E-Commerce

http://home.goldenlinks.ro/Stiri+Internet/Au+inceput+inscrierile+pentru+Gala+Premiilor+E-Commerce

http://www.arbomedia.ro/onlineflash/?newsletter=221&item=390

http://blog.dotcommerce.ro/2006/06/03/126/

http://www.underclick.ro/Advertorial/Premii-e-commerce-Romania.htm

http://www.administratie.ro/articolenou.php?articol_id=8703

 

Comenteaza Gala Premiilor E-Commerce pe Forum!

 


 
... afiseaza toate evenimentele
Poll

Poll

Cat ati cheltuit pentru un cadou cumparat online?
Sub 10 lei
Intre 10 si 50 lei
Intre 50 si 100 lei
Intre 100 si 150 lei
Intre 150 si 200 lei
Intre 200 si 300 lei
Peste 300 lei