Lucram la noua versiune a site-ului, de aceea informatiile nu sunt actualizate. Intre timp poti citi articolele pe care le-am scris in ultimii 4 ani iar noi promitem sa
revenim cat mai curand cu o noua interfata si, evident, cu articole la zi. Lucram in paralel atat la relansarea site-ului, cat si la organizarea Galei Premiilor eCommerce.

 
UTILIZAREA CARDURILOR
Cardurile fac parte deja din viata de zi cu zi a romanilor, la ora actuala existand peste 9 milioane de carduri bancare.   ...detalii
RECOMANDAREA Link2eCommerce
CartePremium - librarie online si giftshop cu livrare 100% gratuita pentru clientii care aleg plata online   ...detalii
CONSULTANTA IN COMERTUL ELECTRONIC
Intra acum in comertul electronic! Nu este un “hei rup-ism” si nici un sfat optimist. Statisticile arata ca numarul mag   ...detalii
Sign-up
Beneficiile autentificarii si formularul de inscriere
 
Link2eCommerce Home E-Commerce Online Advertising & PR Legislatie Internet Off Topic
In putinul timp liber, suntem oameni. Ca tine!
Evenimente Despre noi Contact
June 2017
 LMMJ VSD 
    1234 
 567891011 
 12131415161718 
 19202122232425 
 2627282930

Lumi paralele...

  [de Andrei RADU]

Din lipsa de timp, rar ies la plimbare fara vreun scop anume sau, doar asa, la o gura de aer. S-a intamplat, insa, de curand dupa o zi aglomerata de birou. Am pornit pe jos, fara nici o tinta, doar eu si gandurile mele. 
 
M-am oprit la parterul blocului unde am doua magazine de unde imi cumpar, de regula, tigari. Unul din ele este cunoscut drept “La Grasa”, celalalt “La Vinarie”, desi ambele afiseaza o firma din tabla alba pe care scrie cu vopsea albastra “Magazin Mixt”.
 
“La Grasa” este patronat de o femeie… grasa. Interesant cum o insusire fizica poate deveni un “brand”. “La Vinarie” vine de la spatiul in care actualul magazin face “business” si care, de mult, adapostea o… vinarie.
Fiecare magazin ofera acelasi tip de produse. Tigari, pufuleti, bere, covrigei, turta dulce, apa minerala la sticla de sticla, detergenti, ulei, otet, cartofi, ceapa etc. Pe scurt, produse “de cartier”. Patronii sunt, in acelasi timp, vanzatori, “femei” de servici, cei care se ocupa de aprovizionare, incarcatori-descarcatori. Nu le trebuie marketing manager, n-au nevoie de promotii, nu isi fidelizeaza clientii cu bonusuri. Si, cu toate astea, vand si au clienti constanti.
 
Reteta succesului lor nu sta in strategii de prezentare a produsului, ci in interactiunea cu oamenii. Vili, patronul de la Vinarie, stie povestea tuturor barbatilor din blocurile vecine, le asculta problemele si le da sfaturi. “Grasa” stie povestea tuturor femeilor din blocurile vecine, le asculta problemele si le da sfaturi. Fiecare are target-ul lui si si-au segmentat clientela in asa fel incat sotii cumpara de la Vili, iar nevestele cumpara de la “Grasa”.
 
Nu de putine ori m-am gandit cine e mai castigat. De regula, femeile administreaza banii intr-o familie, ceea ce l-ar fi pus pe Vili intr-o pozitie dezavantajoasa. Am aflat, insa, ca nu e asa. Secretul lui Vili tine de faptul ca accepta “plata pe datorie”. Barbatii vin la el si isi ineaca amarul intr-o bere, doua, trei… Pe masura ce discuta, berea se inmulteste, iar clientul este “trecut pe caiet”. Datoria este recuperata de la femeile – cliente ale “Grasei” – care sunt nevoite sa spele rusinea barbatului si sa-i achite bautura.
 
Atat Vili cat si “Grasa” sunt comercianti. Credeti ca vreunul din ei va monta vreodata un POS si va accepta plata cu cardul? Am pornit in plimbarea mea cu aceasta intrebare in minte.
 
M-am indreptat spre Herastrau pentru o oaza de liniste si aer curat. Singura portiune de liniste a fost, insa, plimbarea pe trotuarul din fata Muzeului Satului, caci Herastraul este un vacarm de manele, mizerie si adolescenti rebeli. Herastraul este locul in care daca te plimbi singur vei fi interpelat de 2-3 ori cu intrebarea: “vrei o femeie?”. Herastraul este locul in care tinerele de 18-20 de ani se plimba dezinvolt in haine mulate si cat mai transparente si te opresc sa-ti ceara un foc pentru a-si aprinde tigara. Herastraul este locul in care El si Ea transforma banca intr-un pat si fac dragoste fara sa le pese de cei din jurul lor, fara sa incerce vreun sentiment de jena, fara sa li se para anormal. Herastraul – si, bineinteles, nu numai – este locul in care poti face cunostinta cu urmatoarea generatie fara BAC.
 
La cativa pasi de Herastru sunt cateva restaurante elitiste. Accepta Visa si MasterCard ca modalitate de plata si sunt considerate localuri de lux. Inauntru, insa, te izbeste aceeasi putreziciune sociala, dar la alt nivel. Nu vei vedea un El si o Ea care transforma masa intr-un accesoriu erotic, dar vei vedea aceleasi Ele mulate si transparente, cu coafuri dupa ultima moda, cu bijuterii de le ingreuneaza mersul. Iar Ei au telefoane mobile de cateva sute de dolari si cheile unui BMW aruncate “la ‘sto” pe masa - dar cat mai la vedere. Aici este locul unde poti face cunostinta cu ipocrizia.
 
La coltul localurilor elitiste vei gasi intotdeauna cersetori. Cei care miros oamenii cu bani si asteapta sa le dai ceva. De multe ori, o duc mai bine decat clientii lui Vili si ai “Grasei”, muncitori obisnuiti la Danubiana sau mai stiu eu ce altceva a rezistat in industria noastra. Cersetorilor li se arunca in scarba o bancnota de 100 de mii - intotdeauna cei care fac gestul “marinimos” fiind Ei. Si intotdeauna il fac in preajma Ele-lor. Ca deh! Sunt cocosi. Dar cersetorii stiu sa speculeze grandomania. Nu au avut un instructor pentru asta, nu au citit nimic de marketing. O simt si o simt bine.
 
M-am indreptat dezamagit spre casa. Am mers pe jos din zona Herastrau pana la Universitate. Am vazut concursuri ilegale de masini, am vazut politisti care isi luau partea de la prostituatele din Dorobanti, am fost oprit de cativa dealeri care imi ofereau clipe de neuitat cu un Extasy sau o “Mariana”, altii care imi ofereau ceasuri “autentice” Rolex, am vazut certuri intre gasti (din categoria: “sa moara mama de nu-ti iau glanda!”). Am trecut pe langa pustani care se laudau cu frag-urile de le-au facut la un meci de Counter Strike, am prins o conversatie intre un cuplu care urma sa se intalneasca cu alt cuplu pentru sex swingers. Si am vazut oameni singuri care mergeau in lumea lor, fara sa scoata un cuvant, fara sa se certe cu nimeni, fara sa iasa cu nimic in evidenta. Oameni obositi, pe drumul spre normalitate.
 
Am ajuns acasa mai trist si mai obosit decat am plecat. Am intrat din nou in lumea mea cu carduri, cu e-commerce, cu business intelligence, cu cifre si evolutii, cu promisiuni peste promisiuni, cu cresteri spectaculoase. Pentru cateva minute m-am simtit bine pana cand un gand mi-a acaparat mintea: si daca si aici, in lumea mea, gasesc acelasi Vili, aceeasi “Grasa”, aceeasi Ea transparenta si mulata, aceeasi cersetori, aceeasi ipocrizie, aceeasi mizerie, aceeasi deznadejde?
 
Traiesc in doua lumi paralele si ma intreb: “oare cat de paralel sunt cu aceste lumi paralele? Si oare cat de paralele sunt cele doua lumi?”

 
... afiseaza toate articolele
Poll

Poll

Cat ati cheltuit pentru un cadou cumparat online?
Sub 10 lei
Intre 10 si 50 lei
Intre 50 si 100 lei
Intre 100 si 150 lei
Intre 150 si 200 lei
Intre 200 si 300 lei
Peste 300 lei