Lucram la noua versiune a site-ului, de aceea informatiile nu sunt actualizate. Intre timp poti citi articolele pe care le-am scris in ultimii 4 ani iar noi promitem sa
revenim cat mai curand cu o noua interfata si, evident, cu articole la zi. Lucram in paralel atat la relansarea site-ului, cat si la organizarea Galei Premiilor eCommerce.

 
UTILIZAREA CARDURILOR
Cardurile fac parte deja din viata de zi cu zi a romanilor, la ora actuala existand peste 9 milioane de carduri bancare.   ...detalii
RECOMANDAREA Link2eCommerce
CartePremium - librarie online si giftshop cu livrare 100% gratuita pentru clientii care aleg plata online   ...detalii
CONSULTANTA IN COMERTUL ELECTRONIC
Intra acum in comertul electronic! Nu este un “hei rup-ism” si nici un sfat optimist. Statisticile arata ca numarul mag   ...detalii
Sign-up
Beneficiile autentificarii si formularul de inscriere
 
Link2eCommerce Home E-Commerce Online Advertising & PR
Articole si analize despre comunicarea si publicitatea online
Legislatie Internet Off Topic Evenimente Despre noi Contact
August 2017
 LMMJ VSD 
  123456 
 78910111213 
 14151617181920 
 21222324252627 
 28293031

Cu bannerul la arat...

  [de Ciprian STAVAR]

Mesajul de mai jos, preluat dintr-o sursa anonima de pe Internet, vorbeste despre lucruri simple si de bun simt īn publicitatea online, lucruri, īnsa, ce par a fi ignorate īn mare parte de campaniile ce ruleaza pe netul romānesc.
 
Citind mesajul, m-am īntrebat initial daca, īntr-adevar, lucrurile se īntāmpla chiar asa. Si cāt este de grav acest aspect. Mi-a fost de ajuns mai putin de o ora sa trec īn revista cāteva zeci de campanii curente pentru a descoperi cel putin 5 din greseli la majoritatea acestora. Īgrijorator. Acesta este si motivul pentru care pornesc acum o dezbatere si o serie de articole privind cele 7 aspecte.
 
CONTROLUL FRECVENTEI
Internetul, fata de media clasica, ne pune la dispozitie unelte pe care orice om de media si le doreste. Controlul frecventei este unul dintre ele. Culmea e ca, avānd la dispozitie acest instrument integrat īn adserverele uzual folosite īn .ro, el nu este folosit. Dezbaterea s-ar putea īnvārti in jurul subiectului: la cāt sa limitam frecventa. Nu exista un singur raspuns. Solutia depinde, īn primul rānd, de obiectivele urmarite si apoi de alti factori, cum ar fi bugetul, perioada campaniei si chiar flight-uri īn cadrul acesteia.
 
Esti unul dintre cei 7 milioane de romani care foloseste Internetul. Felicitari. Suntem alaturi de tine. Si noi ne-am saturat de bannerele care iti ocupa jumatate de ecran, de bannerele care se deschid fara voie, de linkurile ascunse, de clickurile furate si de paginile care nu iti spun nimic dupa ce le deschizi, de acelasi si acelasi banner pe care il ignoram pentru ca ne duce la pagini care nu au nici o legatura cu produsul promovat. Vrem, ca si tine, un Internet romanesc curat, de mare viteza, siteuri care sa se incarce rapid, care sa contina informatia sau divertismentul cautat, vrem ca retina noastra sa nu mai fie agresata de culori si flash-uri fara rost. Vrem sa nu mai primim spam.
 
Daca si tu te-ai saturat sa fi agresat online, hai sa-i invatam pe publicitari (agentii sau clienti de publicitate) 7 lucruri simple despre publicitatea online:
 
1. Am vazut reclama de 3 sau 6 ori. Nu ma intereseaza. Nu mi-o mai arata. Ma enerveaza. Am sa o ignor mai departe si nici nu voi cumpara produsul tau si nici pe siteul unde am vazut-o nu o sa mai intru. Voi inchide browserul in acest moment.
 
2. Nu sunt in Romania. Nu pot sa cumpar produsul tau. De ce te obosesti sa fi al 2789-lea mesaj publicitar din ziua de azi cand sti foarte bine ca nu pot sa cumpar nimic de la tine? Adio. Si nu mi-l arata si maine.
 
3. Nu m-ai convins. Poate este cazul sa schimbi mesajul. Comunicarea este perceptie. Nu te gandi la ce vrei sa-mi spui tu. Gandeste-te la ce voi intelege eu. Testeaza bannerul inainte. Daca nu face mai nimeni clic pe el, de ce insisti? Schimba-l. Poate voi intelege daca imi spui altfel.
 
4. Bannerul tau este urat. M-am saturat de mizeria de pe strazi, de mizeria din metoru, de mizeria de pe marginea drumului, de mizeria din politica si din securitate, de mizeria umana… nici in lumea online nu scap de kitch? Simplu este mai frumos. Exprima-te liber, dar nu ma deranja. Intelege democratia.
 
5. Nu ma gandesc la servici, nici la scoala, nici la afaceri si nici la masina pe care o sa mi-o cumpar peste 6 luni. De ce vrei sa vorbim despre aceste lucruri? Nu este nici momentul si nici locul. Punct.
 
6. OK. M-ai convins sa fac clic pe bannerul tau. De ce nu imi spui atunci rapid mai multe despre ce vrei sa-mi oferi? De ce ma trimiti pe pagina de homepage si ma lasi pe mine sa caut informatia relevanta? Nu ai auzit de landing page? Nu ai auzit de formulare de contact? Consideri ca timpul meu nu este pretios si ca trebuie sa incarc 10 pagini pana sa aflu cat costa sau cum pot cumpara produsul?
 
7. Mi-am dat datele de contact pentru a primi informatii despre produsul X. De ce vrei sa-mi vari pe gat produsele y, z, a, b, c, d etc.? Promit ca nu voi mai face clic pe nici un banner. Le voi ignora pe toate.
 
... afiseaza toate articolele
Poll

Poll

Cat ati cheltuit pentru un cadou cumparat online?
Sub 10 lei
Intre 10 si 50 lei
Intre 50 si 100 lei
Intre 100 si 150 lei
Intre 150 si 200 lei
Intre 200 si 300 lei
Peste 300 lei