Lucram la noua versiune a site-ului, de aceea informatiile nu sunt actualizate. Intre timp poti citi articolele pe care le-am scris in ultimii 4 ani iar noi promitem sa
revenim cat mai curand cu o noua interfata si, evident, cu articole la zi. Lucram in paralel atat la relansarea site-ului, cat si la organizarea Galei Premiilor eCommerce.

 
UTILIZAREA CARDURILOR
Cardurile fac parte deja din viata de zi cu zi a romanilor, la ora actuala existand peste 9 milioane de carduri bancare.   ...detalii
RECOMANDAREA Link2eCommerce
CartePremium - librarie online si giftshop cu livrare 100% gratuita pentru clientii care aleg plata online   ...detalii
CONSULTANTA IN COMERTUL ELECTRONIC
Intra acum in comertul electronic! Nu este un “hei rup-ism” si nici un sfat optimist. Statisticile arata ca numarul mag   ...detalii
Sign-up
Beneficiile autentificarii si formularul de inscriere
 
Link2eCommerce Home E-Commerce Online Advertising & PR
Articole si analize despre comunicarea si publicitatea online
Legislatie Internet Off Topic Evenimente Despre noi Contact
August 2017
 LMMJ VSD 
  123456 
 78910111213 
 14151617181920 
 21222324252627 
 28293031

Intruzivitatea in publicitatea online

  [de Doru PANAITESCU / ARBOmedia]

Hoinarind pe net, am dat intamplator peste un articol despre intruzivitate. Cat de grav poate gresi un advertiser prin incalcarea unor reguli simple cu care isi poate face o campanie eficienta, sau mai rau, prin ignorarea unor semnale clare ca isi deranjeaza potentialii clienti tocmai prin add-uri prost gandite, va invit sa cititi in cele ce urmeaza.
 
Inca din 2004, mai mult de 69% din utilizatorii americani utilizau sisteme de blocare a pop-up-urilor. Fenomenul este binecunoscut in randurile utilizatorilor cu experienta (nota editorului: in portofoliul ARBOmedia sunt site-uri vizitate in proportie de peste 85% de utilizatori care au inceput sa navigheze pe Internet inca din 2004, iar peste jumatate – 54% – navigheaza pe Internet inca din anul 2000!). Tot utilizatorii cu experienta sunt cei care folosesc cu preponderenta Internetul pentru informare (atat pentru stirile zilnice, cat si pentru cautarea de informatii despre produsele si serviciile pe care vor sa le achizitioneze in viitorul apropiat).
 
Redam mai jos un top  al celor mai enervante lucruri mentionate de utilizatorii Internet in legatura cu reclamele de pe site-urile pe care le viziteaza, impreuna cu procentul de vizitatori care le-au semnalat ca atare in cadrul cercetarilor:
• ferestre pop-up deschise fara actiunea utilizatorului. Acestea conduc in top cu 95% din semnalari!
• incarcarea grea a reclamelor. Foarte aproape, la un procent distanta – 94%
• ferestre care incearca sa te pacaleasca sa dai click. Asa-zisele window banners – inca mai vedem si acum, in 2006, astfel de bannere - 94%
• formate deranjante fara buton de inchidere. La fel de enervante, la doar 2 procente de “castigator” - 93%
• - reclame care acopera continutul original al paginii. La egalitate cu reclamele fara “close button”- 93%
• reclame care nu specifica la ce fac reclama. Userii poate vor da click din curiozitate, dar in mod cert multi nu agreeaza ideea “misterului” ce apoi se dovedeste o reclama pentru un produs de care nu au nevoie - 92%
• reclame care “muta” continutul paginii. Utilizatorii intra dintr-un anumit motiv pe pagina respectiva, si nu toti agreeaza creatiile fistichii care le disturba procesul de citire normala a paginii - 92%
• reclama ocupa marea parte a paginii. La fel de aproape de castigator - 90%
• reclama are efect de blink (schimbare brusca a culorii, de obicei intr-una complementara). No comment (doar ca deranjeaza ochiul oricui ingrozitor de rau) - 87%
• reclama “pluteste” peste ecran - 79%
• reclama are sunet automat - 79%.
 
Aceasta lista ar trebui sa sperie orice client sau agentie care incearca sa faca ceva nou pentru un brand ce trebuie promovat. Acest avertisment cumulat de factori deranjanti in reclame trebuie inteles prin prisma libertatii de care se bucura utilizatorul in alegerea paginilor Internet cu resursele pe care le cauta.
 
Cu alte cuvinte, inertia sa este minima, utilizatorul putand in orice moment sa tasteze un alt URL in locul celui in care a fost deranjat de reclame. Ce-i de facut?
 
Exista totusi si o parte buna a lucrurilor. Toti utilizatorii sunt placut impresionati atunci cand:
• bannerul le indica ce se intampla daca ei aleg sa dea click. E un vot de incredere pe care utilizatorul il acorda advertiserului. Incercati sa-l pacaliti trimitandu-l la ceva ce nu vrea sau nu corespunde mesajului initial si ati aruncat campania de bannere pe geam.
• bannerul face referire la comportamentul utilizatorului de net. Ganditi tactic. Utilizatorul sta pe scaun, tastand de zor de acasa sau de la birou. Momiti-l cu un remediu impotriva plictiselii, prezentati-i o reclama la o cafea buna dimineata pe un site de stiri, folositi un banner in legatura cu site-ul sau domeniul pe care il prindeti cu respectiva reclama si il veti castiga cu siguranta.
• bannerul este identificabil ca mesaj publicitar. Normele recente prevad ca pe site-urile de continut, reclamele sa aiba o mica eticheta (tag pentru utilizatorii Internet obisnuiti cu terminologia) care sa specifice ca in acel chenar este o reclama si nu continut al paginii.
• prezinta informatii despre produsul caruia i se face reclama si...
• prezinta informatii suplimentare fara a parasi pagina – fie cu banner expandabil la mouseover, fie cu banner expandabil la click, fie cu bannere interactive – care sunt de fapt niste minisite-uri in flash, permitand navigarea utilizatorului prin banner fara a redirecta catre pagina clientului - landing page.
 
Cu aceste informatii la drum, suntem siguri ca va veti proiecta campania online perfecta. Sfat util: copiati URL-ul acestui articol si dati-l si celor de la creatie. Asa, sa fiti siguri. Va veti face singuri un bine. Articolul complet in limba engleza poate fi citit la http://www.useit.com/alertbox/20041206.html
 
... afiseaza toate articolele
Poll

Poll

Cat ati cheltuit pentru un cadou cumparat online?
Sub 10 lei
Intre 10 si 50 lei
Intre 50 si 100 lei
Intre 100 si 150 lei
Intre 150 si 200 lei
Intre 200 si 300 lei
Peste 300 lei