Lucram la noua versiune a site-ului, de aceea informatiile nu sunt actualizate. Intre timp poti citi articolele pe care le-am scris in ultimii 4 ani iar noi promitem sa
revenim cat mai curand cu o noua interfata si, evident, cu articole la zi. Lucram in paralel atat la relansarea site-ului, cat si la organizarea Galei Premiilor eCommerce.

 
UTILIZAREA CARDURILOR
Cardurile fac parte deja din viata de zi cu zi a romanilor, la ora actuala existand peste 9 milioane de carduri bancare.   ...detalii
RECOMANDAREA Link2eCommerce
CartePremium - librarie online si giftshop cu livrare 100% gratuita pentru clientii care aleg plata online   ...detalii
CONSULTANTA IN COMERTUL ELECTRONIC
Intra acum in comertul electronic! Nu este un “hei rup-ism” si nici un sfat optimist. Statisticile arata ca numarul mag   ...detalii
Sign-up
Beneficiile autentificarii si formularul de inscriere
 
Link2eCommerce Home E-Commerce Online Advertising & PR
Articole si analize despre comunicarea si publicitatea online
Legislatie Internet Off Topic Evenimente Despre noi Contact
October 2017
 LMMJ VSD 
       1 
 2345678 
 9101112131415 
 16171819202122 
 23242526272829 
 3031

Oamenii din spatele unui brand

  [de Dragos Dehelean / Selenis]

De ce nu e usor sa ai un brand credibil
Oamenii cumpara de la oameni pe care ii cunosc si in care au incredere. Iata una dintre maximele de forta ale marketingului! Oricat de directa si de calda ar fi comunicarea oficiala a unui brand, ea singura nu va reusi sa faca brand-ul credibil.

Mai concret. Oamenii nu pot avea incredere in ceva despre care nu au o reprezentare bine definita. Sa luam exemplul unui magazin online. Oricat de detaliata ar fi demonstratia oficiala ca tranzactiile sunt sigure, ramane un rest de neincredere pe care nu-l vom putea controla. Prima care sperie este chiar “virtualitatea” acestui tip de afacere. In plus, oamenii tind sa creada ca orice companie are un singur scop: castigul. Si, ca atare, vad in spatele oricarui mesaj promotional sau informativ, o ipocrizie. Este un alt motiv pentru care brand-urile trebuie sa caute in permanenta noi resurse de incredere si de legitimitate.

Batalia pentru teritoriile din mintea clientilor nostri poate fi castigata mai usor atunci cand in spatele unui brand sunt oameni reali, cu povesti memorabile. Clientii au incredere in brand in primul rand daca au incredere in managerii companiei, in specialistii sai si, in general, in toti angajatii pe care ii cunosc.

Cum pot fi valorificati oamenii din spatele brand-ului?
Marketingul unui brand ar trebui sa trateze drept o resursa si sa se ingrijeasca in mod special de imaginea publica a angajatilor companiei si, in primul rand, a conducerii superioare si a expertilor pe care ii detine compania. Haideti sa analizam impreuna o serie de actiuni care pot fi intreprinse in acest sens. Ele sunt valabile pentru orice tip de companie, indiferent de dimensiunea bugetului de marketing de care dispune. De asemenea, ele se refera la folosirea celui mai flexibil si ieftin mediu: Internetul.

Blog-urile personale
Un blog este un site in care sunt post-ate, in mod regulat, insemnari care apar in ordine invers cronologica. Desi este deseori explicat prin termenul de “jurnal online”, notiunea de blog nu implica neaparat o calitate slaba a continutului si nici macar un ton informal sau semi-formal. In schimb, atunci cand este folosit pentru branding-ul personal al managementului sau al angajatilor, este un instrument foarte bun pentru a le pune in evidenta personalitatea.

Acestia isi pot impartasi pe blog experientele personale, opiniile despre evenimentele importante, link-uri sau imagini cu lucruri care le-au atras atentia. E un mod mai natural si mai putin intrusiv de a-si spune povestea vietii. In plus, blog-urile le permit proprietarilor lor sa participe la dezbaterile importante ale industriei din care fac parte, sa fie citati pe alte blog-uri si sa primeasca feedback de la vizitatori.

De curand, si in Romania fenomenul managerilor si al expertilor care isi fac blog a luat amploare. Personal, citesc cu placere in fiecare zi cel putin 20 de insemnari noi de pe blog-urile partenerilor sau prietenilor nostri. Iata-i pe citiva dintre acestia: Antonio Eram (www.weblog.ro/antonio_eram), Madalin Matica (www.weblog.ro/e-commerce), Orlando Nicoara (www.orlando.ro), Mihai Seceleanu (www.iblog.ro), Vlad Stan (www.vladstan.com), Dragos Tuta (www.dragostuta.ro). Va invit sa ii vizitati si voi si sa descoperiti, prin intermediul increngaturilor de link-uri catre alte blog-uri, asa-zisa “blogosfera” romaneasca, aflata – ce-i drept – intr-un stadiu incipient.

Participarea la viata profesionala a industriei
Probabil ca dupa ce veti incepe un blog si veti capata “microbul” de a va exprima in acest fel, veti identifica si subiectele despre care va place sa scrieti cel mai mult. Vestea buna este ca le vor descoperi si clientii, jurnalistii, organizatorii de evenimente sau alte categorii de public care sunt interesate de experienta voastra.

De aceea sa nu va mirati daca veti primi comentarii, solicitari de interviuri sau invitatii de a vorbi in evenimente despre subiectele pe care le stapaniti. Important este sa le dati curs si sa ii ajutati pe cei care v-au invitat sa obtina experienta de care au nevoie.

Chiar daca evenimentul la care participati sau publicatia pentru care scrieti par sa nu aiba impactul unei stiri difuzate in prime-time, aveti la dispozitie mai multe instrumente prin care sa “reciclati” oportunitatea care v-a fost oferita. In primul rand – blog-ul personal – unde puteti sa post-ati un link catre prezentarea sau articolul vostru. Apoi newsletter-ul electronic al companiei, sectiunile de “aparitii in presa” sau de “evenimente” de pe site-ul vostru.

Daca e vorba de participarea la un eveniment cu adevarat important sau de o pozitie “taioasa” intr-o dezbatere publica, folositi clasicul “comunicat de presa” sau un serviciu de distributie online a comunicatelor (va recomand www.comunicatedepresa.ro). Nu uitati ca publicatiile online sunt mai flexibile in preluarea comunicatelor care prezinta interes doar pentru o anumita industrie. Pentru a va actualiza baza de date cu jurnalisti de la astfel de publicatii, va recomand sectiunea de resurse de pe site-ul nostru: www.selenis.ro/resurse.

Dialogul continuu
Una dintre cele mai bune metode de a va face cunoscut, dar si de a atrage trafic pe site-ul companiei sau pe blog-ul personal, este sa participati la discutiile din cadrul unor comunitati online. Cel mai adesea, astfel de comunitati iau forma unor forumuri web-based (message boards) sau a unor grupuri de discutii prin e-mail, cum sunt cele de la YahooGroups.

O comunitate online are ca obiectiv sa puna in contact persoane cu preocupari comune, indiferent de locatia geografica in care se gasesc. Majoritatea discutiilor constau fie in dezbateri despre probleme importante ale unei industrii sau ale unui domeniu, fie in solicitari de ajutor prin care un membru apeleaza la experienta celorlalti.

De aceea, comunitatile sunt oportunitati extraordinare pentru a-i ajuta sau a le oferi ceva valoros oamenilor din publicul care va intereseaza (in special, potentiali clienti dar si parteneri, jurnalisti, lideri de opinie in piata in care activati etc.).

Si pentru ca membrii unei astfel de comunitati online sunt intotdeauna interesati sa stie cu cine vorbesc, e foarte probabil sa vrea sa afle mai multe despre voi din link-urile pe care le introduceti in semnatura. Asa ca nu uitati sa puneti la sfarsitul oricarui mesaj un link catre site-ul companiei sau, mai bine, catre blog-ul vostru personal.

... afiseaza toate articolele
Poll

Poll

Cat ati cheltuit pentru un cadou cumparat online?
Sub 10 lei
Intre 10 si 50 lei
Intre 50 si 100 lei
Intre 100 si 150 lei
Intre 150 si 200 lei
Intre 200 si 300 lei
Peste 300 lei