Lucram la noua versiune a site-ului, de aceea informatiile nu sunt actualizate. Intre timp poti citi articolele pe care le-am scris in ultimii 4 ani iar noi promitem sa
revenim cat mai curand cu o noua interfata si, evident, cu articole la zi. Lucram in paralel atat la relansarea site-ului, cat si la organizarea Galei Premiilor eCommerce.

 
UTILIZAREA CARDURILOR
Cardurile fac parte deja din viata de zi cu zi a romanilor, la ora actuala existand peste 9 milioane de carduri bancare.   ...detalii
RECOMANDAREA Link2eCommerce
CartePremium - librarie online si giftshop cu livrare 100% gratuita pentru clientii care aleg plata online   ...detalii
CONSULTANTA IN COMERTUL ELECTRONIC
Intra acum in comertul electronic! Nu este un “hei rup-ism” si nici un sfat optimist. Statisticile arata ca numarul mag   ...detalii
Sign-up
Beneficiile autentificarii si formularul de inscriere
 
Link2eCommerce Home E-Commerce Online Advertising & PR
Articole si analize despre comunicarea si publicitatea online
Legislatie Internet Off Topic Evenimente Despre noi Contact
December 2017
 LMMJ VSD 
     123 
 45678910 
 11121314151617 
 18192021222324 
 25262728293031

Cat costa o campanie de publicitate online?

  [de Doru Panaitescu / ARBOmedia]

O intrebare pe care si-o pun nu doar plannerii, ci si cam toti advertiserii, de la mic la mare. Mitul „cumpararii” Internetului romanesc cu 1.000 USD este din ce in ce mai departe. Acelora care inca mai cred in acest mit, le recomandam trei lucruri: sa urmareasca Myth Busters pe Discovery Channel, sa mai astepte cateva zile sa vada daca mai vine Mos Craciun sau sa citeasca, in continuare, articolul pentru a putea raspunde singuri la intrebare.
 
Revenind la publicitatea online, trebuie a priori sa mentionam un lucru: bugetul unei campanii online depinde direct proportional de audienta ce trebuie atinsa, frecventa (zilnica etc.) cu care o atingem, calitatea audientei (cuantificata in ratecardul site-ului sau site-urilor ce gestioneaza acea audienta) si, evident, durata campaniei.
 
In functie de acesti parametri, bugetul poate varia destul de mult, de la sute la zeci si chiar sute de mii de dolari / euro. O variatie care nu face decat sa va enerveze, dar ajungem si la cifre concrete cu care va puteti face o idee despre valoarea campaniei ce se potriveste produsului/marcii dvs.
 
Dar, cu acesti parametri in buzunar putem face o ecuatie din care sa ne iasa (din incercari) o valoare apropiata de optimul de consumat pentru promovarea pe care o vizati.
 
Concret, sa facem cateva calcule si sa vedem unde iesim. Mentionam ca preturile sunt ratecard si se fac pentru format 468x60 (full banner).
 
Asadar, avem o lansare a unei masini compacte (si stim de la colegii de la research sau de la client, daca suntem planner in agentie, ca tinerii utilizeaza Internetul pentru a gasi informatii si oferte pentru achizitionarea de masini noi).
 
Avem nevoie, deci, de o campanie adresata tinerilor (18-25 de ani), pe site-uri auto/turism/hobby cu o durata de o luna. Fiind o campanie de lansare, frecventa minima este de 10 si ajungand pana la 30 de afisari de banner per vizitator unic pe intreaga perioada a campaniei. Este o campanie cu vizibilitate moderata, dar care va genera vanzari.
Utilizand formatul de mediaplan pe care il puteti lua de aici: www.arbomedia.ro/portfolio/mediaplan.xls, introducem in fisier datele cunoscute:
  • eliminam site-urile pana raman doar cele din categoriile auto, turism si hobby
  • ratecardurile sunt cuprinse intre 5 si 6 euro pentru toate site-urile considerate
  • punem durata in zile - 20 de zile
  • punem un OTS de 1 (adica pe fiecare site in parte un utilizator va vedea un banner o data pe zi) care, inmultit cu numarul de zile - 20 - va genera o frecventa medie de 20.

Pretul pentru aceasta campanie este (daca ati introdus corect toate datele) de aprox. 3.750 de euro, cu care vom atinge, probabil, aproape 100.000 de tineri ce vor intra in perioada respectiva pe site-urile din mediaplan.

Pornind de la aceasta cifra putem sa ne jucam mai departe cu propunerea, ajustand-o in mai multe moduri:

  • daca bugetul campaniei e prea mic, mai putem adauga site-uri
  • daca bugetul e prea mare, putem micsora OTS-ul si, implicit, frecventa sau putem micsora numarul de zile (doar doua saptamani) sau numarul de site-uri – facand o algere mai riguroasa a site-urilor despre care credem noi ca se potrivesc cu masina ce trebuie promovata.

Doru Panaitescu, Online Sales Manager ARBOmedia

... afiseaza toate articolele
Poll

Poll

Cat ati cheltuit pentru un cadou cumparat online?
Sub 10 lei
Intre 10 si 50 lei
Intre 50 si 100 lei
Intre 100 si 150 lei
Intre 150 si 200 lei
Intre 200 si 300 lei
Peste 300 lei