Lucram la noua versiune a site-ului, de aceea informatiile nu sunt actualizate. Intre timp poti citi articolele pe care le-am scris in ultimii 4 ani iar noi promitem sa
revenim cat mai curand cu o noua interfata si, evident, cu articole la zi. Lucram in paralel atat la relansarea site-ului, cat si la organizarea Galei Premiilor eCommerce.

 
UTILIZAREA CARDURILOR
Cardurile fac parte deja din viata de zi cu zi a romanilor, la ora actuala existand peste 9 milioane de carduri bancare.   ...detalii
RECOMANDAREA Link2eCommerce
CartePremium - librarie online si giftshop cu livrare 100% gratuita pentru clientii care aleg plata online   ...detalii
CONSULTANTA IN COMERTUL ELECTRONIC
Intra acum in comertul electronic! Nu este un “hei rup-ism” si nici un sfat optimist. Statisticile arata ca numarul mag   ...detalii
Sign-up
Beneficiile autentificarii si formularul de inscriere
 
Link2eCommerce Home E-Commerce
Articole si analize despre comertul electronic
Online Advertising & PR Legislatie Internet Off Topic Evenimente Despre noi Contact
October 2018
 LMMJ VSD 
 1234567 
 891011121314 
 15161718192021 
 22232425262728 
 293031

CASE STUDY: Behind Altex.ro

  [de Cristian RADU / LINK]

Cine n-a auzit de ALTEX? Unul din cei mai mari retaileri din Romania orientat pe produse IT, electronice si electrocasnice care are si prezenta online prin site-ul de comert electronic al companiei: www.altex.ro. Si vorbim de e-commerce in adevaratul sens al cuvantului, adica plata online si livrare la domiciliu. Studiul de caz de luna aceasta va prezinta politica magazinului virtual Altex.ro prin dialogul cu web manager-ul Ana Bogdan. Va „coafeaza” o masina de spalat comandata pe net? :)
 
Spre deosebire de magazinele virtuale cu existenta exclusiv online, Altex detine o retea de magazine in lumea reala (offline) si face si e-commerce. Deci puteti face usor comparatie intre cele doua “lumi” (reala si virtuala). Ce avantaje si dezavantaje prezinta fiecare din ele pentru un business ca Altex?
 
Ana: Daca ne referim la avantajele site-ului Altex.ro, atunci as aduce in discutie, in primul rand, puterea unei retele de retail precum ALTEX. Altfel spus, aceasta se traduce nu doar prin cel mai mic pret din Romania, gama variata de produse sau reteaua extinsa de distributie, dar si printr-un mare plus de incredere sau capital de imagine, daca vrei, esential oricarui magazin virtual. Este stiut ca increderea vizitatorilor de a cumpara de pe net este una dintre principalele probleme cu care se confrunta, intr-o prima etapa, orice start-up virtual. In plus, as mentiona costurile scazute de intretinere ale unui magazin virtual in comparatie cu unul offline.
 
Personal, nu cred ca putem discuta despre dezavantaje ci, mai degraba, despre asteptarile cumparatorilor online care, in general, fac parte din categoria celor avizati, ceea ce obliga orice magazin virtual sa acorde o atentie sporita detaliilor. Iar cand spun detalii, ma gandesc nu doar la continutul site-ului sau la realitatea datelor de stoc, ci si la respectarea termenilor de livrare si diveristatea modalitatilor de plata.
 
Ati intrat in e-commerce fiindca e trendy? Cum percepeti comertul electronic in prezent? E folosit ca instrument de marketing sau chiar aduce profituri reale si considerabile?
 
Ana: Trendy? Cred ca orice investitor ia in considerare, in primul rand, viabilitatea si profitabilitatea unui business si abia mai apoi faptul ca este “trendy”. Pe de alta parte, ALTEX este liderul pietei de electrocasnice, electronice, IT&C si multimedia. Este de asteptat sa aiba si o prezenta online la inaltime! Altex.ro este pentru reteaua de retail ALTEX, deopotriva un canal de vanzare aditional si un serviciu cu valoare adaugata menit sa fidelizeze clientii. Daca veti monitoriza site-ul, veti constata ca exista o buna corelare intre acesta si campaniile ATL & BTL.
 
Un exemplu relevant este atentia acordata promovarii online a pliantului Altex: arie dedicata in care sunt listate produsele aferente acestuia, pachetele promotionale si varianta pdf.; in plus, aceste produse sunt comunicate prin bannere si mesaje trimise abonatilor la newsletter-ul saptamanal.
 
Referitor la profitabilitate, raspunsul este categoric da, altfel nu am discuta astazi despre acest subiect. Sunt suficiente date care sa justifice acest optimism: vanzari online de 20 de milioane euro, crestere constanta a numarului de utilizatori Internet, comunicare online sporita, actiuni de promovare a platilor online  precum si, in general, investitiile care se fac in mediul virtual.
 
De ce crezi ca majoritatea site-urilor de comert electronic romanesti vand produse IT, electronice si electrocasnice?
 
Ana: Noi “dam Cezarului ce e al Cezarului…” :). Iar Cezarul nostru asta isi doreste.
 
Ce vinde cel mai bine Altex in mediul online? Cati oameni cumpara masini de spalat online? :)
 
Ana: In ordine: IT&C, electronice si electrocasnice. Este de notat ca aceste vanzari se supun sezonalitatii si trend-ului general din retail.
 
Ce procent din tranzactii sunt platite online? Se justifica implementarea modulelor de plati online?
 
Ana: In cazul Altex, procentul comenzilor de pe site cu plata online este de 10%. Momentan, procentul platilor online inregistrate in Romania este mic, desi ratele de crestere sunt spectaculoase. Cred, insa, ca un efort de promovare sustinut si constant de catre institutiile bancare, guvernamentale si companiile private, va face ca platile online sa cunoasca o crestere semnificativa in urmatorii ani.
 
Care sunt problemele cu care va confruntati ca magazin virtual?
Ana: Pentru echipa noastra nu exista probleme, ci issue-uri! :) E o filosofie pe care incercam s-o punem in practica. Dar pentru ca m-ai intrebat de astfel de aspecte, as mentiona managementul informatiei referitor la produse.
 
Care sunt principalele elemente pe care puneti accent in activitatea de comert electronic?
 
Ana: Cred ca tot ceea ce facem azi deserveste o singura dorinta, iar aceasta este respectarea promisiunilor facute clientilor nostri.
 
E importanta publicitatea unui site de comert electronic? Promovati magazinul virtual Altex? Cat costa promovarea si ce medii alegeti?
 
Ana: Publicitatea este o necesitate, iar comertul electronic nu face exceptie. As spune chiar ca este obligatorie daca vrei sa supravietuiesti in acest mediu ce abunda in oferte.
 
Da, site-ul Altex este promovat. Consecvent si constant. Pe langa campanii online de bannere si activitati de e-marketing, adresa www.altex.ro este mentionata intr-un fel sau altul pe toate celelalte canale de comunicare: TV, radio, outdoor, actiuni BTL.
 
Ce resurse umane si materiale presupune magazinul virtual Altex?
 
Ana: Departamentul WEB are 5 membri, fiecare cu atributii specifice, dar care se completeaza in activitatile curente. Ma simt, insa, obligata sa fac o mentiune speciala, aceea ca tot ceea ce se vede online, se datoreaza unei contributii substantiale din partea colegilor din celelalte departamente.
 
Va fidelizati clientii? Cum?
 
Ana: Sunt voci care spun ca romanii sunt schimbatori, ca nu pot fi consecventi, ca “se pierd pe drum” , ca nu putem trata lucrurile cu seriozitate. Vrem sa demonstram contrariul. Astfel, prin tot ceea ce intreprindem ca echipa, fie ca e vorba de activitati de web marketing, de suport permanent acordat clientilor, de consultanta de vanzare, de maniera de abordare sau de orice alta actiune, incercam sa-i tinem cat mai aproape, implinindu-le promisiunile facute.  
 
V-ati confruntat cu plangeri sau tentative de frauda la platile online?
 
Ana: Site-ul Altex.ro beneficiaza de suportul acordat de Departamentul Relatii Clienti, 7 zile din 7, in intervalul orar 9-22. Acesta este responsabil de solutionarea sesizarilor venite din partea clientilor. In ceea ce priveste tentativele de frauda, da exista, dar avand un partener precum GECAD, ca furnizor de servicii de e-payment, nu avem de ce sa ne facem griji.
 
... afiseaza toate articolele
Poll

Poll

Cat ati cheltuit pentru un cadou cumparat online?
Sub 10 lei
Intre 10 si 50 lei
Intre 50 si 100 lei
Intre 100 si 150 lei
Intre 150 si 200 lei
Intre 200 si 300 lei
Peste 300 lei