Lucram la noua versiune a site-ului, de aceea informatiile nu sunt actualizate. Intre timp poti citi articolele pe care le-am scris in ultimii 4 ani iar noi promitem sa
revenim cat mai curand cu o noua interfata si, evident, cu articole la zi. Lucram in paralel atat la relansarea site-ului, cat si la organizarea Galei Premiilor eCommerce.

 
UTILIZAREA CARDURILOR
Cardurile fac parte deja din viata de zi cu zi a romanilor, la ora actuala existand peste 9 milioane de carduri bancare.   ...detalii
RECOMANDAREA Link2eCommerce
CartePremium - librarie online si giftshop cu livrare 100% gratuita pentru clientii care aleg plata online   ...detalii
CONSULTANTA IN COMERTUL ELECTRONIC
Intra acum in comertul electronic! Nu este un “hei rup-ism” si nici un sfat optimist. Statisticile arata ca numarul mag   ...detalii
Sign-up
Beneficiile autentificarii si formularul de inscriere
 
Link2eCommerce Home E-Commerce
Articole si analize despre comertul electronic
Online Advertising & PR Legislatie Internet Off Topic Evenimente Despre noi Contact
August 2017
 LMMJ VSD 
  123456 
 78910111213 
 14151617181920 
 21222324252627 
 28293031

Comertul online, doar o alternativa?

  [Mihai MANOLIU / GECAD ePayment]

Sau mai mult?...

Am intrat in Uniunea Europeana, asteptam schimbarile si ne uitam parca mai mult decat pana acum la miscarile de business ale companiilor de peste hotare. Probabil pentru ca suntem mai aproape (chiar apartinem!) de spatiul comunitar si ne dam seama instinctiv ca piata noastra mica a devenit o piata extinsa, cu oportunitati si riscuri la scara mare.

In Romania, magazinele online sunt in cea mai mare parte fie doar o strategie de marketing pentru acoperirea a inca unui canal de distributie, fie afaceri mici care au inceput in mediul online pentru ca aici investitia si riscul erau minime. Exista exceptii dar sunt inca prea putine pentru a marca in vreun fel decisiv dezvoltarea industriei.

In alte piete comertul online este, insa, deja mai mult decat doar o alternativa. In 2006, retailer-ul britanic de produse alimentare Marks and Spencer a reusit sa isi revina financiar dupa ce a raportat in al treilea semestru o crestere a volumelor de 5,6%, in mare parte datorita vanzarilor online. Cu 70% mai multe vanzari online si un trafic impresionant de 9 milioane de vizitatori pe parcursul celui de-al treilea semestru. Cine ar fi crezut ca marci atat de bine pozitionate ar apela vreodata la comertul online ca sa isi salveze afacerea?

Succesul online este o surpriza si pentru mediul de afaceri din Romania. Dupa un inceput de an destul de lent in 2006 (numai 2.1 milioane eur in primele trei luni), piata si-a revenit si a aratat un apetit crescut al publicului larg pentru cumparaturile online prin card. Anul trecut s-a incheiat cu aproximativ 9.6 milioane eur tranzactii in magazine online romanesti. Nu este un volum foarte mare, dar ritmul de crestere accelerat din ultimele trei luni confirma un potential interesant.

Romanii dispun de 9 milioane de carduri active si acceseaza in procent de 28% internetul. Ce lipseste, este increderea in magazinele online si familiarizarea cu platile prin card, doua concepte care se vor materializa in functie de strategia de dezvoltare a comerciantilor.

Temerile si problemele cumparatorilor sunt mai mult sau mai putin aceleasi. Asa reiese din informatiile deja publice pe piata, din diversele comentarii pe bloguri sau forumuri de discutii si din feedback-ul direct pe care noi il primim via serviciul de suport pentru clientii care tranzactioneaza prin solutia GECAD ePayment. Romanii stiu foarte putine despre cumparaturile online, au avut poate experiente neplacute si se tem ca orice formular pe Internet inseamna un furt de date, adica automat golirea contului din banca.

Cum castigi increderea cumparatorilor? Cateva sfaturi:
- informatii cat mai vizibile si clare despre pasii si conditiile de cumparare online;
- print-screen-uri cu acesti pasi
- explicarea motivelor pentru care sunt cerute datele de card si cele de identificare a cumparatorului
- mic dictionar e-commerce, sau linkuri catre pagini cu explicatii despre 3D Secure, frauda etc.
- serviciu de suport pentru clienti, disponibil si competent (telefon si mail)

Serviciile de calitate construiesc treptat un nume iar beneficiile se vad in timp. Chiar daca in momentul de fata platile online reprezinta poate sub 15% din volumul total al vanzarilor online din magazinele comerciale online din Romania, este segmentul cu cel mai mare potential pentru ca este, fara indoiala, tendinta numarul 1 in comert electronic. Romanii se vor familiariza treptat cu folosirea cardului si vor cumpara online. Magazinele care acum inteleg acest lucru si cladesc increderea consumatorului in tranzactiile online vor beneficia peste cativa ani de buna reputatie si de incredere in propriile servicii. O investitie pe termen lung cu rezultate sigure.

Pentru mai multe informatii si sfaturi despre cum sa construiesti o afacere online va invitam sa vizitati sectiunea de articole de pe pagina www.epayment.ro.

 

... afiseaza toate articolele
Poll

Poll

Cat ati cheltuit pentru un cadou cumparat online?
Sub 10 lei
Intre 10 si 50 lei
Intre 50 si 100 lei
Intre 100 si 150 lei
Intre 150 si 200 lei
Intre 200 si 300 lei
Peste 300 lei